Смоленська береза Зміст Історія | Пам'ять | Примітки |...


Окремі дереваКатиньІсторія Смоленська


пол.березизлітно-посадкової смугиСмоленськ-Північнийавіакатастрофи 10 квітня 2010 рокустовбурМіждержавного авіаційного комітетуКомісії з розслідування авіаційних подій державної авіаціїТу-154М36-го спеціального авіаційного полкуПовітряних сил ПольщіВаршавиСмоленськупольському Сейміксилеми




54°49′30″ пн. ш. 32°03′26″ сх. д. / 54.82507806° пн. ш. 32.05738889° сх. д. / 54.82507806; 32.05738889




Береза ​​на задньому плані у день авіакатастрофи 10 квітня 2010




Зламана береза​​. Фотографія зроблена Міждержавним авіаційним комітетом




Смоленська береза ​​у жовтні 2010 року




Польський міністр Богдан Здроєвський покладає троянду на березу. 10 квітня 2012


Смоленська береза​​, у польських ЗМІ також вживається й інша назва — Броньована береза[1] (пол. Brzoza smoleńska, Pancerna brzoza) — найменування берези, що зростає приблизно за 855 метрів на схід від злітно-посадкової смуги військового аеродрому Смоленськ-Північний.




Зміст






  • 1 Історія


  • 2 Пам'ять


  • 3 Примітки


  • 4 Джерела


  • 5 Посилання





Історія |


Дерево значно постраждало під час авіакатастрофи 10 квітня 2010 року, коли під час аварії був зламаний її стовбур. Згідно з документами Міждержавного авіаційного комітету та доповіді польської Комісії з розслідування авіаційних подій державної авіації, дерево зламалося від удару лівого крила літака Ту-154М 36-го спеціального авіаційного полку Повітряних сил Польщі, що виконував рейс з Варшави до Смоленську.


Будучи одним з об'єктів розслідування причин авіакатастрофи, береза ​​стала у багатьох польських засобах масової інформації, у громадській думці і серед деяких польських вчених одним з аргументів конспірологічного замаху на життя державних польських діячів, які перебували у літаку[2]. Противники офіційних висновків Міждержавного авіаційного комітету та Комісії з розслідування авіаційних подій державної авіації висловили сумнів у тому, що береза ​​була зламана саме при падінні літака. Це породило широку дискусію у польському Сеймі, засобах масової інформації та серед польської громадськості[3][4][5]. Противники офіційних висновків, порівнюючи різні фотографії дерева, стверджували, що, на їх думку, дане дерево було зламано ще до авіакатастрофи і російські спецслужби навмисно помістили у його стовбур фрагменти літака, що нібито демонструє намір російських спецслужб приховати від світової громадськості справжні причини авіакатастрофи.


Згідно з висновками Міждержавного авіаційного комітету, зламання дерева сталося за 5,1 метрів від рівня землі і у момент зіткнення з деревом у його стовбур вп'ялися фрагменти крила. Фотографія Міждержавного комітету зі зламаним деревом була опублікована у засобах масової інформації та у його заключному документі. У жовтні 2010 року вперше місце падіння літака відвідали 170 осіб з числа родичів і близьких загиблих у катастрофі[6]. Поминання загиблих пройшло саме біля смоленської берези. У наступні роки береза ​​стала об'єктом шанування — біля неї відбуваються громадянські панахиди у день катастрофи[7].


Після авіакатастрофи дерева, що знаходяться навколо аеродрому, були зрубані для забезпечення безпеки польотів. Смоленська ж береза ​​була залишена і наступного року дала паростки на зламаному місці. У квітні 2011 року польськими відвідувачами місця катастрофи біля смоленської берези був обладнаний невеликий поміст для установки свічок і квітів. У жовтні 2012 року військові прокурори Польщі та геодезисти провели детальне вивчення берези, включаючи рентгенівське дослідження, зібрали фрагменти її стовбура, гілок і проби ксилеми[8][9][10].


Деякі польські вчені, використавши дані про злам берези, провели наукові дослідження на основі методів аеродинаміки, математичного моделювання та опору матеріалів. 2011 року береза ​​стала об'єктом наукових досліджень Веслава Біненди[11], 2012 року — астрофізика Павла Артимовича та американських вчених польського походження Кріса Чешевскі та Казімежа Новачика. Згідно з даними Кріса Чешевскі, береза ​​була зламана за кілька годин до авіакатастрофи[2].


У серпні 2012 року парламентська комісія з аналізу причин авіакатастрофи опублікувала доповідь «28 місяців після Смоленська», в якому на підставі висновків Казімежа Новачика і Веслава Бенанди було висунуто гіпотезу, що літак не зачепив березу, а пролетів над нею[12][13].



Пам'ять |



  • Смоленська береза ​​була зображена на пам'ятних монетах 20 та злотих, які 2011 року випустив Польський банк[14][15].

  • Смоленська береза ​​зображена на пам'ятнику жертвам катастрофи біля церкви святої Анни у Варшаві[16].

  • Польський графік Анджей Краузе намалював дві картини, присвячені смоленської березі.

  • Планується зобразити смоленську березу на майбутньому пам'ятнику, присвяченому жертвам авіакатастрофи[17].

  • Польський поет Олександр Шуманський написав вірш «Brzoza smoleńska», присвячений смоленській березі[18].

  • Польське ставлення до смоленської берези викликало численні глузування у російських засобах масової інформації[19].



Примітки |





  1. Ścięto brzozę w Smoleńsku


  2. аб Kaczyński o «przełomowej» teorii nt. Smoleńska: bardzo prawdopodobna


  3. Wojciechowski:Po rehabilitacji generała czas na rehabilitację brzozy


  4. Ułańska fantazja pilotów i pancerna brzoza w Smoleńsku


  5. Smoleńska brzoza zazieleniła się na wysypisku śmieci


  6. Rodziny ofiar Smoleńska:10 kwietnia nasze życie rozpadło się na tysiąc kawałków


  7. Modlitwy przy smoleńskiej brzozie


  8. Польські прокурори і експерти їдуть до Смоленська вивчати берізку


  9. badania — brzozy — w — moskwie.html Badania brzozy w Moskwie


  10. Pobrano fragment brzozy ze Smoleńska. Przesłuchano 11 osób


  11. Łoziński ws. ekspertyzy Biniendy:Każdy wieśniak wie, że brzoza nie jest miękka


  12. 28 miesięcy po Smoleńsku


  13. Ту-154 не зрубав березу, він пролетів над нею


  14. MP 2011 nr 24 poz. 258


  15. Монети зі смоленської березою


  16. Warszawa: kard. Nycz poświęcił pomnik ofiar katastrofy smoleńskiej


  17. Brzoza jednym z symboli pomnika smoleńskiego


  18. BRZOZA SMOLEŃSKA


  19. Береза ​​під Смоленським аеродромом




Джерела |



  • Кінцевий рапорт Міждержавного авіаційного комітету

  • dok.html Кінцевий рапорт Комісії з розслідування авіаційних подій

  • Raport końcowy w sprawie ustalenia okoliczności i przyczyn katastrofy samolotu TU — 154M Nr 101 pod Smoleńskiem , s. 17, 66, 216

  • Protokół badania zdarzenia lotniczego nr 192/2010/11 przez KBWLLP. Załącznik nr 4. Technika lotnicza i eksploatacja , стор 30, 33

  • Protokół badania zdarzenia lotniczego nr 192/2010/11 przez KBWLLP. Załącznik nr 4.7. Geometria zderzenia samolotu , стор 277–283


  • Protokół badania zdarzenia lotniczego nr 192/2010/11 przez KBWLLP. Załącznik nr 4.10.5.1. Profil podejścia do lądowania samolotu Tu — 154M nr 101 na lotnisko Smoleńsk Północny w dniu 10.04.2010 r. (od 3500 m) według czasu UTC , стор 694,

  • ~ civil / people / binienda / Parlament % 20November % 202011% 20 — % 20English.pdf Wiesław Binienda, Analysis of the Presidential Plane Crash in Smolensk, Russia, on April 10, 2010

  • Kazimierz Nowaczyk, Analiza wizualizacji katastrofy w Smoleńsku

  • Gregory Szuladzinsk, Raport No. 456:Niektóre aspekty techniczno — konstrukcyjne smoleńskiej katastrofy , стор 5, 21-22



Посилання |



  • Фотографія берези і навколишнього сміття відразу ж після катастрофи

  • Фотографія берези після збирання території

  • Фотографія зламу крупним планом

  • Фотографія зламу 7 грудня 2011 і 10 квітня 2012

  • Фотографія берези в жовтні 2012 року








Popular posts from this blog

As a Security Precaution, the user account has been locked The Next CEO of Stack OverflowMS...

Список ссавців Італії Природоохоронні статуси | Список |...

Українські прізвища Зміст Історичні відомості |...