Range Rover Зміст Історія створення | Перше покоління (1970—1996) |...
Автомобілі:ПозашляховикиАвтомобілі Land Rover
укр.люксовіпозашляховикиLand Rover197019661970цільова аудиторія1981198219871985літровийдвигунBMWоб'ємом2001Ford20052010ZF2012Паризькому автосалоні201220132014
Range Rover | |
---|---|
Range Rover Autobiography (L405) | |
Виробник | Land Rover |
Батьківська компанія | Tata Motors |
Роки виробництва | з 1970 |
Клас | SUV |
Стиль кузова | універсал |
Компонування | 4x4 |
Range Rover (укр. Рендж Ровер) — люксові позашляховики, що виробляються компанією Land Rover з 1970 року.
Зміст
1 Історія створення
2 Перше покоління (1970—1996)
2.1 Двигуни
3 Друге покоління (1994—2002)
3.1 Двигуни
4 Третє покоління (2002—2012)
4.1 Двигуни
5 Четверте покоління (з 2012)
5.1 Гібрид
5.2 Двигуни
6 Продажі (без Range Rover Sport)
7 Див. також
8 Примітки
Історія створення |
Робота над першим прототипом Range Rover, відомим під назвою «100-дюймовий універсал», почалася в 1966 р. «Він повинен був стати преміум-автомобілем для відпочинку, але не справжнім „люксовим“ варіантом, — говорить колишній провідний конструктор Джеф Міллер. — Також передбачалося, що в ньому буде безліч технічних новинок. Спен був переконаний, що в автомобілі повинні були використовуватися циліндричні пружини на передній і задній підвісці для комфортного руху по трасі, чого не було в жодному іншому повноприводному автомобілі. Була потрібна пружинна підвіска з дуже довгим ходом для зручності при русі по бездоріжжю». Серед інших технічних нововведень були алюмінієвий кузов (як у Land Rover), повністю алюмінієвий двигун і дискові гальма на всіх колесах.[1]
У той час моделі Land Rover перебували на вершині популярності. Багато всередині компанії Land Rover сумнівалися в необхідності такого автомобіля і наявності на нього попиту. Серед тих, хто сумнівається був головний інженер Land Rover Том Бартон, колишній залізничний інженер, який зіграв ключову роль у розробці першого Land Rover. Він твердо стояв на тому, що для позашляховика краще всього підходила підвіска на листових ресорах, яка в той час використовувалася практично у всіх повнопривідних автомобілях (в деяких великогабаритних американських позашляховиках встановлювалися передні пружини). Однак те, що основним ініціатором створення нового Range Rover було автомобільний підрозділ Rover, а не підрозділ позашляховиків Land Rover, ще більше охолоджували ентузіазм Бартона і деяких інших консерваторів з Land Rover.
Range Rover був представлений світовим ЗМІ 17 червня 1970 р. (в Корнуоллі відбулася спеціальна прес-конференція з тест-драйвом по бездоріжжю в олов'яних рудниках поряд з селом св. Агнеси). У першому рекламному проспекті Range Rover говорилося про «багатофункціональному автомобілі у світі» і «злиття комфорту седанів Rover з могутністю Land Rover і можливостями повного приводу».
Перед початком виробництва ще раз була уважно оцінена цільова аудиторія. У проспекті говорилося, що це: «Бізнесмени та професійні працівники, часто вибирають за межі міст, які хочуть мати автомобіль, спроектований для конкретних завдань, а не адаптований для них, реальна відповідь замість компромісу».
Range Rover став першим у світі автомобілем класу «люкс» для будь-яких дорожніх покриттів. Хоча перший Range Rover і відрізнявся ходовими якостями седана преміум-класу, в ньому, зрозуміло, не було обробки, властивою престижним автомобілів. Вона з'явилася досить багато років по тому.
Перше покоління (1970—1996) |
Range Rover «Classic» | |
---|---|
Range Rover «Classic» (1981—1985) | |
Роки виробництва | 1970—1996 |
Клас | SUV |
Колісна база | 3-дв: 2530 мм 5-дв: 2743 мм |
Довжина | 3-дв: 4445 мм 5-дв: 4648 мм |
Ширина | 1814 мм |
Висота | 1798 мм |
Вага | 1892–2075 кг |
Споріднені | Land Rover Discovery |
Подібні | Jeep Wagoneer Mercedes-Benz G-Клас |
Перший Range Rover був відносно спартанським всередині, з вініловими сидіннями, вініловою і гумовою підлогою, які спрощували прибирання салону. Там не використовувалося дерево, шкіра або хоча б килимове покриття.
У оригінальному Range Rover було тільки двоє дверей і був відсутній варіант з автоматичною трансмісією, хоча в одному з ранніх прототипів на базі Land Rover встановлювалася триступінчаста автоматична коробка передач.
Через вісімнадцять місяців після початку виробництва був створений чотиридверний прототип з похилими задніми дверима. Проте керівництво відклало серійне виробництво цієї моделі до 1981 року. Можливість встановлення автоматичної трансмісії з'явилася тільки в 1982 р. І те, й інше було необхідно для успіху на американському ринку, де продажі почалися в 1987 році.
В 1985 році модель модернізували, змінивши бампери, решітку радіатора та оснащення.
Двигуни |
Бензинові
- 3.5 л Rover V8 130 к.с. карбюратор
- 3.5 л Rover V8 155 к.с.
- 3.9 л Rover V8 182 к.с.
- 4.2 л Rover V8 200 к.с.
Дизельні
- 2.4 л VM Motori TD Р4 112 к.с.
- 2.5 л VM Motori TD Р4 119 к.с.
- 2.5 л 200Tdi TD Р4 111 к.с.
- 2.5 л 300Tdi TD Р4 111 к.с.
Друге покоління (1994—2002) |
Range Rover (P38A) | |
---|---|
Роки виробництва | 1994—2002 |
Клас | SUV |
Колісна база | 2745 мм |
Довжина | 4712 мм |
Ширина | 1890 мм |
Висота | 1819 мм |
Вага | 2115–2220 кг |
Подібні | Cadillac Escalade Infiniti QX4 Lexus LX Lincoln Navigator Mercedes-Benz G-Клас |
Range Rover наступного покоління відрізнявся більшою розкішшю, розширеними можливостями руху по шосе і позашляховою універсальністю. Його дизайн еволюціонував, «зберігши багато основних рис класичної моделі», як говорилося в матеріалах для ЗМІ. У ньому широко використовувалися елементи з горіхового дерева і шкіри, що підкреслювали приналежність автомобіля до преміум-сегменту і прагнення завоювати серця власників звичайних автомобілів класу «люкс».
Автомобіль пропонувався з трьома варіантами двигунів, включаючи шестициліндровий турбодизельний 2,5-літровий двигун BMW, який відрізнявся значно більшою потужністю, ніж старий дизель «Classic», і алюмінієвий двигун Rover V8 об'ємом 4,0 л та 4,6 л. Двигун 4,6 л дозволяв розвинути швидкість в 125 миль / год (201 км / год) і розігнати автомобіль до 60 миль / год (96,5 км / год) за 9,3 с, що стало найбільш швидким результатом для серійних автомобілів Range Rover на той момент.
Регульована по висоті підвіска, що дебютувала в кінці продажів Classic, була вдосконалена для P38A і пропонувалася як стандартна опція, підвищує зручність водіння і позашляхові характеристики.
В 1998 році модель модернізували, змінивши зовнішній вигляд і оснащення.
Двигуни |
- SE: 4,0 л V8 бензиновий (185—190 к.с., Rover; 06/1994–01/2002)
- HSE: 4,6 л V8 бензиновий (218—224 к.с., Rover; 06/1994–01/2002)
- DSE: 2,5 л Р6 дизельний (136 к.с., BMW M51D25; 06/1994–01/2002)
Третє покоління (2002—2012) |
Range Rover (L322) | |
---|---|
Range Rover (2002—2005) | |
Роки виробництва | 2002—2012 |
Клас | SUV |
Колісна база | 2880 мм |
Довжина | 4972 мм |
Ширина | 2034 мм |
Висота | 1988 мм |
Вага | 2684–2858 кг |
Подібні | Mercedes-Benz GL-Клас Lexus LX Cadillac Escalade Infiniti QX |
Останній Range Rover став великим кроком вперед. Дебютував в 2001 р., він поставив нові орієнтири у сегменті повнопривідних автомобілів, як в плані розкоші, так і в плані можливостей трасового і позашляхового водіння. Генеральний директор Боб Довер назвав його «найуніверсальнішим автомобілем у світі з найширшим спектром можливостей з усіх машин, які коли-небудь створювалися».
Серед нових особливостей були жорсткіший безрамний кузов (який замінив традиційну для позашляховиків раму сходового типу) і повністю незалежна підвіска з взаємопов'язаними пневматичними пружинами (практично на всіх позашляховиках встановлювалися, а на багатьох і досі встановлюються нерозрізні мости). Інтер'єр за загальним визнанням виявився самим вишуканим серед усіх автомобільних салонів.
На представленні нової лінійки голова підрозділу Premier Automotive Group концерну Ford (частиною якого був Land Rover), д-р Вольфганг Райтцль, сказав: «Новий Range Rover дійсно чудовий автомобіль. Унікальне поєднання можливостей руху з будь-яких трасах і найвищого рівня розкоші робить його найближчими конкурентами не інші позашляховики, а самі престижні седани у світі».
У 2005 році модель оновили, змінивши фари, бампери, решітку радіатора та оснащення автомобіля.
У 2010 році модель оновили вдруге.
Двигуни |
Бензинові
- 4.2 л Jaguar AJ-V8 Supercharged V8 390 к.с. (2006—2009)
- 4.4 л BMW M62 V8 286 к.с. (2002—2006)
- 4.4 л Jaguar AJ-V8 V8 306 к.с. (2006—2009)
- 5.0 л Jaguar AJ-V8 V8 375 к.с. (2009—2012)
- 5.0 л Jaguar AJ-V8 Supercharged V8 510 к.с. (2009—2012)
Дизельні
- 2.9 л TD6 BMW M57 Р6 177 к.с. (2002—2006)
- 3.6 л TDV8 Ford Lion V8 272 к.с. (2007—2010)
- 4.4 л TDV8 Ford V8 313 к.с. (2010—2012)
Четверте покоління (з 2012) |
Range Rover (L405) | |
---|---|
Range Rover (L405) | |
Виробник | Land Rover |
Роки виробництва | з 2012 року |
Місце виробництва | Соліхал, Англія |
Попередник(и) | Range Rover (L322) |
Клас | SUV |
Платформа | D7u |
Двигун(и) | бензиновий 5.0 л V8 дизельний 4.4 л |
Коробка передач | 8-швидкісна автоматична КПП ZF |
Колісна база | 2922 мм 3120 мм (LWB) |
Довжина | 4999 мм 5199 мм (LWB) |
Ширина | 1983-1998 мм |
Висота | 1835 мм 1840 мм (LWB) |
Вага | 2160–2560 кг |
Споріднені | Range Rover Sport 2 Land Rover Discovery 5 |
Подібні | Mercedes-Benz GL-Клас Bentley Bentayga Lexus LX Lincoln Navigator Maserati Levante Cadillac Escalade Infiniti QX80 |
На європейському ринку позашляховик Range Rover четвертого покоління (заводський індекс L405) пропонується з трьома моторами: бензиновим 5.0 V8, а також з двома дизелями — 3.0 V6 і 4.4 V8. Всі двигуни агрегатуються восьмиступінчастою автоматичною коробкою виробництва ZF. Офіційна презентація відбулася на початку вересня 2012 року на Паризькому автосалоні. В кінці 2012 року стартував продаж автомобіля.
Крім звичайної існує ще й збільшена в довжину версія Range Rover LWB.
Range Rover 2017 модельного року отримав великою кількість допоміжних електронних пристроїв та систем безпеки, а також нову мультимедійну систему. У гаммі з'явилася версія SVAutobiography Dynamic з двигуном 5.0 V8 потужністю 550 к.с.
Гібрид |
Гібридна дизель-електрична версія Range Rover Hybrid була вперше представлена в 2013 році на Франкфуртському автосалоні. Замовлення на гібридну версію почали прийматися з вересня 2013 року, а поставки в Європі стартували з початку 2014 року.
Двигуни |
Модель | Об'єм і тип двигуна | Потужність (к.с.) | Крутний момент (Нм) | Розгін 0-100 км/год (с) | Максимальна швидкість (км/год) | Викиди СО2 (гр/км) |
---|---|---|---|---|---|---|
Бензинові | ||||||
3.0 л Supercharged | 2995 V6 | 340 | 450 | 7.1 | 209 | 254 |
3.0 л Supercharged | 2995 V6 | 380 | 450 | 6.9 | 209 | 254 |
5.0 л | 5000 V8 | 380 | 510 | 6.5 | 209 | 299 |
5.0 л Supercharged | 5000 V8 | 510 | 625 | 5.1 | 249 | 322 |
5.0 л Supercharged | 5000 V8 | 525 | 625 | 5.1 | 249 | 294 |
5.0 л Supercharged SVAutobiography Dynamic | 5000 V8 | 550 | 680 | 4.7 | 249 | 322 |
5.0 л Supercharged SVAutobiography Dynamic | 5000 V8 | 565 | 700 | 4.7 | 249 | 294 |
Дизельні | ||||||
3.0 л TDV6 | 2993 V6 | 258 | 600 | 7.4 | 209 | 196 |
4.4 л SDV8 | 4367 V8 | 339 | 700 | 6.5 | 218 | 219 |
Гібридна | ||||||
3.0 л SDV6 Hybrid | 2993 V6 + електродвигун | 354 | 700 | 6.9 | 218 | 164 |
Продажі (без Range Rover Sport) |
Рік | Автомобілів |
---|---|
2009 | 22,001[2] |
2010 | 23,602[2] |
2011 | 29,626[2] |
2012 | 27,496[2] |
2013 | 45,077[2] |
2014 | 61,626[2] |
Див. також |
- Range Rover Evoque
- Range Rover Sport
Примітки |
↑ Культовому Range Rover 40 лет, drive.ru
↑ абвгде JLR Volumes. Tata Motors. Процитовано 1 May 2014.
Вікісховище має мультимедійні дані за темою: Range Rover |
Land Rover, 1940ві–наш час | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Тип | 1940ві | 1950ті | 1960ті | 1970ті | 1980ті | 1990ті | 2000ні | 2010ті | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | |
Позашляховик | Series I | Series II | Series III | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Позашляховик | 90 / 110 | Defender | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Luxury SUV | Range Rover Classic | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Full-size luxury SUV | Range Rover | Range Rover | Range Rover | Range Rover | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mid-size SUV | Discovery Серія I | Discovery Серія II | Discovery 3 | Discovery 4 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Compact SUV | Freelander | Freelander 2 | Discovery Sport | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Range Rover Evoque | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Luxury performance SUV | Range Rover Sport | Range Rover Sport |
Це незавершена стаття про автомобілі. Ви можете допомогти проекту, виправивши або дописавши її. |