ГАЗ-64 Зміст
Історія створення |
Виробництво |
Конструкція...
Вантажівки за маркоюКолісні машини Другої світової війни
радянськийлегковий автомобільранебаутНАТІВ. А. ГрачоваГАЗ-61ГАЗ-ММГАЗ-М11941 року1943 рокуБА-64ЛюфтваффеБА-64БГАЗ-671944 роціГАЗ-67БГАЗ-61ГАЗ-ММресорирація
ГАЗ-64
Виробник
ГАЗ
Також називається
"козлик"
Роки виробництва
1941-1943
Місце виробництва
СРСР, Нижній Новгород
Наступник(и)
ГАЗ-67
Клас
Позашляховик
Стиль кузова
Кабріолет
Двигун(и)
ГАЗ-ММ
Коробка передач
4-ступінчаста механічна
Колісна база
2100 мм
Довжина
3305 мм [1]
Ширина
1530 мм [1]
Висота
1690 мм [1]
Кліренс
210 мм
Передня колія
1278 мм
Задня колія
1245 мм
Вага
1200 кг
Найвища швидкість
100 км/год
Місткість баку
70 л.
Споріднені
Bantam BRC40 і Willys MA
Дизайнер
Грачов Віталій Андрійович
ГАЗ-64 — радянський військовий повноприводний легковий автомобіль із спрощеним відкритим кузовом, який мав вирізи замість дверей (тип ранебаут — runabout). Перший в СРСР легковий повнопривідний позашляховик. Перший прототип автомобіля випущений в 1938 році. ГАЗ-64 призначався для використання як командирський автомобіль на полі бою і легкий артилерійський тягач, але в армії фактично використовувався як транспортний засіб піхоти, здатний при короткочасному навантаженні перевезти відділення бійців.
Зміст
1Історія створення
2Виробництво
3Конструкція
4Аспекти колекціонування
5Джерела
Історія створення |
Як говорить легенда, мотивом для створення ГАЗ-64 стала стаття з американського журналу Automoutive Industries про початок серійного випуску джипа Bantam BRC40, яку прочитав начальник ГБТУ РККА, генерал-майор І. П. Тягунов [2]. Його ініціативу створити «радянський Бантам» підтримав Нарком важкого машинобудування В. А. Малишев, який в свою чергу, дав розпорядження ні в чому не відступати від прототипу (незважаючи на заперечення розробників), що зумовило звужену до 1250 мм колію та вузький кузов ГАЗ-64. Завдання на розробку було видане в січні 1941 року одночасно двом заводам - ГАЗу і НАТІ. В завданні чітко вказувалась довжина і колія автомобіля, вантажопідйомність (400 кг) і термін служби (5000 км). Більш вдалий по компонуванню і плавності ходу по бездоріжжю (плавність впливала на стрільбу з кулемета на ходу) дослідний джип НАТІ-АР виявився технологічно складнішим і тому в умовах воєнного часу в серію не був запущений. Розробка ГАЗ-64 (пізніше і БА-64) проходила під керівництвом провідного конструктора В. А. Грачова в рекордно короткі терміни: 51 доба — з 3 лютого по 25 березня 1941 року, це пояснювалося тим, що в джипі використовувалися вузли з які випускалися на той час на ГАЗі автомобілів ГАЗ-61, ГАЗ-ММ і ГАЗ-М1. З 15 по 27 квітня 1941 року ГАЗ-64 успішно пройшов військові випробування на полігоні ГБТУ РККА, у випробуваннях також брав участь НАТІ-АР.
Виробництво |
В серпні 1941 року вийшла перша партія ГАЗ-64, зібраних по обхідній технології, до кінця 1941 року було випущено 601 автомобіль[2](з врахуванням дослідних моделей 602, в цей час ГАЗ-64 фактично був єдиною серійною моделлю заводу). ГАЗ-64 серійно випускався з кінця серпня 1941 року до квітня 1943 року. Всього було виготовлено 672 автомобіля, з них 67 машин (а броньовиків на його шасі 2486) в 1942 році[2]. У 1943-му було випущено тільки 3 екз. модернізованих моделей ГАЗ-64В з розширеною до 1293 мм колією переднього моста. На шасі ГАЗ-64 з квітня 1942 року по червень 1943 року випускався бронеавтомобіль БА-64. Його виробництво, було більш пріоритетним, що і виразилося в кількості випущених бронеавтомобілів, а саме, 3903 од. Фактично з 1942 року всі повнопривідні шасі «64» йшли тільки для комплектації броньованими корпусами. В серпні 1943 року Горьківський автозавод, який відбудовувався після руйнівних авіанальотів Люфтваффе, зміг налагодити випуск модернізованого бронеавтомобіля БА-64Б з розширеною до 1446 мм колією. Це було необхідно через головний недолік БА-64 — схильності до перевертання через поєднання вузької колії та високого центру ваги. Відповідно, з кінця 1943 року замість ГАЗ-64 почали випускати перероблений ГАЗ-67 з розширеною колією, в 1944 році замінений модернізованим ГАЗ-67Б, який відрізнявся доопрацьованою ходовою частиною і більш надійною системою запалювання.
Конструкція |
Автомобіль ГАЗ-64 був збудований на вкороченому на 755 мм по базі шасі ГАЗ-61, що дозволило відмовитися від проміжного карданного вала. В конструкції ГАЗ-64 використовувались вже освоєні у виробництві вузли і агрегати серійних автомобілів: ГАЗ-61 — кермовий механізм, гальма (крім приводу), дороблений передній міст, роздавальна коробка, задні ресори, і ГАЗ-ММ — двигун і доопрацьована 4-ступінчаста КПП. Більш щільна компоновка змусила підняти двигун вище, як на "полуторці". Через дефіцитність спеціальних всюдихідних шин розмірності 6,50-16" з рисунком "ялинка" ще на заводі (і в подальшому під час експлуатації) на ГАЗ-64 також встановлювали шини розмірності 7,00-16" від "емки", це знижувало реальну прохідність через дорожній рисунок протектора та більш вузького поперечного профілю. З метою збільшення переднього кута в'їзду і полегшення подолання вертикальних стінок (до 0,5 м) у підвісці переднього мосту використовувались чотири чверть-еліптичних ресори. Для такої підвіски властиві часті поломки листів через їх нераціональність навантаження, а також низька поперечна жорсткість. Для стійкого прямолінійного руху в шарнірах всіх ресор застосували добре захищені і довговічні нарізні пальці і втулки від ГАЗ-11. Щоб виключити "галопування" при такій короткій базі були встановлені чотири (по два на вісь) гідравлічних амортизатора односторонньої дії від ГАЗ-M1, а в задній підвісці стабілізатор поперечної стійкості. Привід гальм всіх коліс — механічний, тросовий, як і на ГАЗ-11-73, але з жорстким валом без зрівнювачів, які приводяться як ножною педаллю так і ручним ричагом.
Кузов — відкритий, чотиримісний (передні сидіння - окремі). Ще двоє людей могли сісти на полках задніх крил. Там же розміщувалася стрілецька зброя, боєприпаси (аж до 45-мм снарядів) і спеціальне обладнання (рація). Для безперешкодного та швидкого виходу кузов був бездверним. Брезентовий тент простої форми без боковин притримувався однією дугою. Вітрове вертикальне скло (щоб не відбивати сонячні бліки вгору) в жорсткій трубчастій рамці відкидалось вперед і фіксувалось в горизонтальному положенні. Всі поверхні кузова мали плоскі обриси або гнуті в одній площині форми, що робило його простим у виготовленні. Торці сталевих кузовних панелей обкантовувались трубами. Всі стики з'єднувались точковим зварюванням, зрідка дуговим. В оформлені передка машини використовувались елементи ГАЗ-АА: верхня частина кожуха радіатора з емблемою, кришки капота, основний бензобак на 43 літри перед вітровим склом, щиток приборів.
Аспекти колекціонування |
Вцілілі екземпляри ГАЗ-64, по зрозумілим причинам, дуже рідкісні, більшість сучасних "відновлених" ГАЗ-64,це переробки з масового ГАЗ-67Б (відрізнити недбалу переробку легко по післявоєнній штампованій решітці радіатора і чотирьохспицевому керму).
Джерела |
↑ абвГАЗ-64 Вітчизняні легкові автомобілі. 1896-2000 рр.
↑ абвЄ. Прочко. Автомобіль війни // "Моделіст-конструктор". — Вип. 6. — С. 29-34.
Муніципалітети департаменту Йонна фр.муніципалітетФранціїБургундія-Франш-КонтеЙоннаПарижаДіжонаОсера Фонтен-ла-Гаярд Fontaine-la-Gaillarde Країна Франція Регіон Бургундія-Франш-Конте Департамент Йонна Округ Сан Кантон Сан-Норд-Ест Код INSEE 89172 Поштові індекси 89100 Координати 48°13′13″ пн. ш. 3°22′51″ сх. д. H G O Висота 111 - 234 м.н.р.м. Площа 10,61 км² Населення 502 (2011-01-01) Густота 47,31 ос./км² Розміщення Влада Мер Мандат Michel Papinaud 2014-2020 Фонте́н-ла-Гая́рд , Фонтен-ла-Ґаярд (фр. Fontaine-la-Gaillarde ) — муніципалітет у Франції, у регіоні Бургундія-Франш-Конте, департамент Йонна. Населення — 502 осіб (2011) [1] . Муніципалітет розташований на відстані [2] близько 105 км на південний схід від Парижа, 160 км на північний захід від Діжона, 50 км на північ від Осера. Зміст 1 Демографія 2 Економіка 3 Посилання 4 Див. т
Списки ссавцівФауна ІталіїСписки:ІталіяСсавці Італії ІталіїМСОПХижіCetartiodactylaРукокриліКомахоїдніЗайцеподібніГризуниМСОП ссавці Італії ? Італія Біорегіон Біогеографічний екорегіон Голарктика Екозона Палеарктика Біом субтропічний ліс, альпійські луки, прісні води, континентальний шельф, континентальний схил Місцевість Континент Європа Країна Італія Територія Середземне море Фауна більшого обсягу За географією фауна Європи За систематикою ссавці, фауна Італії За екологією суходільна фауна, морська фауна За біогеографією теріофауна Європи Геологічний вік сучасність Особливості Видовий обсяг 121 Чужорідні види Genetta genetta, Ondatra zibethicus, Oryctolagus cuniculus, Rattus norvegicus, Rattus rattus, Sciurus carolinensis, Tamias sibiricus Список ссавців Італії містить перелік видів, записаних на території Італії (південна Європа) згідно з