Prince of Persia (1989) Зміст Оригінальна версія гри | Портовані...
Prince of PersiaПлатформериІгри фірми BrøderbundІгри для DOSІгри для Mac OSІгри для AmigaІгри для NESІгри для Sega Genesis/Mega DriveІгри для Sega Master SystemІгри для Game GearІгри для Sega CDІгри для ZX SpectrumВідеоігри-abandonwareВідеоігри 1989Ігри для PlayStation NetworkІгри для Sharp X68000Відеоігри з двовимірною графікоюВідеоігри, розроблені в США
укр.Джорданом Мехнеромсерії ігор Prince of PersiaPrince of Persia: The Sands of Timeabandonware1989Brøderbund SoftwareApple IIAmigaApple MacintoshDOSNESGame BoyGame GearSNESSega GenesisплатформерротоскопірованняСултанвізирApple II1989AmigaAtari ST1992Sega Master SystemSega Mega-CDNESGame BoySNESApple Macintosh1993Sega Mega Drive1999Game Boy ColorJava2000-хFlash1994ZX SpectrumATM TurboEGAZX Spectrum1996ремейкамисирцевий код2007Ubisoftремейк класичної версії Prince of PersiaXbox 360PS32008IOSAndroidмодифікаціі
Ця стаття є сирим перекладом з іншої мови. Можливо, вона створена машинним перекладом або перекладачем, який недостатньо володіє обома мовами. (травень 2011) |
Prince of Persia | |
---|---|
Розробник | Джордан Мехнер |
Видавець | Brøderbund |
Геймдизайнер | Jordan Mechner[d] |
Частина серії | Prince of Persia |
Дата випуску | 3 жовтня 1989 1990 1990 |
Жанр(и) | Платформер |
Платформа | DOS, Super Nintendo Entertainment System, Amstrad CPC[d], Sega Mega Drive, PC Engine, ZX Spectrum, Mac OS, Amiga, Nintendo Entertainment System, iOS, Sega Mega-CD і Sega Master System[1] |
Режим гри | однокористувацька гра |
Сайт | princeofpersiagame.com |
Prince of Persia на Вікісховищі |
Prince of Persia (укр. Принц Персії) — культова комп'ютерна гра,[2] створена Джорданом Мехнером (Jordan Mechner), що дала початок серії ігор Prince of Persia.
З появою Prince of Persia: The Sands of Time гра з комерційного ПЗ переведена в abandonware.
Зміст
1 Оригінальна версія гри
2 Портовані версії
3 Сіквели
4 Цікаві факти
5 Література
6 Див. також
7 Примітки
8 Посилання
Оригінальна версія гри |
Гра була випущена в 1989 році Brøderbund Software для Apple II. Пізніше портована на безліч інших платформ, включаючи Amiga, Apple Macintosh, DOS, NES, Game Boy, Game Gear, SNES і Sega Genesis. Являє собою двовимірний платформер, що поєднує стрибки і біг по підземеллях з боями на мечах. Володіла передовою для свого часу графікою завдяки технології ротоскопіровання; автор гри провів багато годин за вивченням відеозапису рухів свого брата, Девіда Мехнера, для того, щоб рухи героя були реалістичними.[3]
Як можна зрозуміти з назви, дія гри відбувається в Персії. Султан знаходиться на війні, і в його відсутність злий візир Джаффар намагається захопити трон. Джаффар схопив принцесу і дав їй годину на роздуми: стати його дружиною або померти. Герой гри — справжнє кохання принцеси; він повинен втекти із в'язниці і врятувати її до того, як мине година.
Гра йде в реальному часі. Якщо принц гине, гра розпочинається з початку поточного рівня, але час, витрачений на невдалу спробу, не повертається. Кількість спроб не обмежена, і гравець програє тільки в тому випадку, якщо не вкладеться в ліміт часу.
Падіння з невеликої висоти і удари мечем під час бою зменшують очки здоров'я принца, у той час як падіння з великої висоти і удари мечем, коли принц беззбройний, призводять до негайної смерті. Принц може відновлювати сили, випивши знайдені зілля з червоним димком. Є й потужніші зілля, які не тільки відразу відновлюють всі сили, але й дають додаткові. Їх дуже мало (по одній ємності на рівень, і то не на кожний), як правило, їх знаходження пов'язане з відхиленнями від основного маршруту і досить серйозними небезпеками. Небезпеки являють собою пастки, наприклад, ножі, що висовуються із землі або гільйотини в коридорах. Також важливі ділянки лабіринтів охороняють вартові. По ходу проходження гри кілька разів зустрічаються ситуації, в яких потрібно змінити звичайну тактику бою або виконати незвичайні дії, наприклад, стрибнути в те, що здається прірвою, або не боротися з супротивником.
На останньому рівні принц бореться з самим Джаффаром і, в разі перемоги, кидається в обійми принцеси.
Портовані версії |
Після випуску для Apple II в 1989, гра була портована на кілька інших платформ. Через рік були випущені порти на інші персональні комп'ютери — Amiga, Atari ST і IBM PC-сумісні. У 1992 р., коли ринок домашніх ігрових приставок став сильно зростати, були випущені версії для Sega Master System, Sega Mega-CD, NES, Game Boy і SNES. У тому ж році з'явилася версія для Apple Macintosh, з покращеною графікою. Потім, у 1993 році вийшла версія для Sega Mega Drive. Через шість років, у 1999, з'явився порт для Game Boy Color. Java-версія для мобільних пристроїв вийшла на початку 2000-х. Також випущена демонстраційна Flash-версія.[4]
У 1994 році вийшла неофіційна версія для ZX Spectrum-сумісного комп'ютера ATM Turbo, створена російським програмістом (Honey Soft, Москва). Ця версія використовувала EGA-подібний відеорежим ATM Turbo, і не могла працювати на звичайному ZX Spectrum. Неофіційна версія для самого ZX Spectrum випущена в 1996 році, вона була розроблена іншим російським програмістом (Nikodim).[5] Строго кажучи, ці версії є ремейками, а не портами — сирцевий код був недоступний.
У 2007 році Ubisoft випустила ремейк класичної версії Prince of Persia для платформи Xbox 360.[6] Версія для PS3 була випущена в 2008 році.
У 2012 вийшли версії для IOS та Android.
Сіквели |
Офіційні продовження:
Prince of Persia 2: The Shadow and The Flame — Випущена в 1993 році Brøderbund Software для Apple Macintosh, PC і NES.
Prince of Persia 3D — Розроблена Red Orb Entertainment і видана The Learning Company в 1999 році для Windows і Dreamcast
Prince of Persia: The Sands of Time — Ubisoft, 4 листопада 2003 р.
Prince of Persia: Warrior Within — Ubisoft, 2 грудня 2004 р.
Prince of Persia: The Two Thrones — Ubisoft, 1 грудня 2005 р.
Prince of Persia: Revelations — Ubisoft, Sony PSP, 6 грудня 2005 р.
Battles of Prince of Persia — Ubisoft, Nintendo DS, 7 грудня 2005 р.
Prince of Persia: Rival Swords — Ubisoft, PSP, 2007 р.
Prince of Persia (рестарт серії з повною зміною концепції) — Ubisoft, 2 грудня 2008 г .
Prince of Persia: The Fallen King — Ubisoft, Nintendo DS, 2 грудня 2008 р.
Prince of Persia: The Forgotten Sands — Ubisoft, PC, Xbox 360, PS3, Wii, PSP, Nintendo DS, травень 2010 р.
Крім офіційних продовжень, існують неофіційні модифікаціі:
4D Prince of Persia, випущена в лютому 1994 року К. А. Теребіловим. Відрізняється ускладненими рівнями, при проходженні деяких з них з може відбуватися аварійне завершення програми.
Super Prince of Persia 1995 року від Computer Pirates Studio. Відрізняється дуже складним геймплеєм і масштабною переробкою рівнів [7]
Цікаві факти |
- На комп'ютері з процесором Intel 80286 гра триває довше години (близько 80 хвилин).
- Крім великої кількості «безликих» вартових, в грі є четверо унікальних:
- Скелет наприкінці 3 рівня, якого неможливо вбити, а можна тільки вражаючими ударами меча відтіснити до прірви, щоб він, відступивши назад при черговому ударі, впав в прірву;
- Умілий воїн в середині 6 рівня, якого можна не вбивати, а помінятися з ним місцями, після чого спокійно втекти;
- Воїн на початку 8 рівня зі швидкісною реакцією, який сам не рветься у бій, а віддає перевагу оборонній тактиці;
- Сам Джаффар наприкінці 12 рівня.
- У версії для NES немає унікальних вартових (можна вбити навіть скелета, як звичайного сарацина). Натомість гра штучно ускладнена: у деяких місцях неможливо спуститися з уступу.
- З власним відображенням битися на мечах не потрібно, натомість необхідно сховати меч і зробити крок назустріч. У результаті Принц і відображення знову з'єднаються воєдино.
Рекорд з проходження Prince of Persia для PC — 14:17 [8]. Для проходження в цьому випадку використовувалися не тільки штатні хитрощі (використання секретних шляхів, ухилення від битв), а й баги (проходження через грати або стіни в результаті помилок у програмі).- За задумом Мехнера, Sands of Time повинна була бути продовженням Prince of Persia. Але Ubisoft стверджує, що Принц зSands of Timeніяк не пов'язаний з оригінальним Принцом. Єдиний часовий зв'язок — уSands of Timeдія відбувається раніше, ніж уPrince of Persia.
- Перший рівень можна пройти за 1 хвилину не беручи меч. Вартового, який охороняє шлях до дверей на 2 рівень, потрібно виманити до самого уступу перед першою пасткою з ножами, (принц підтягується, а вартові цього не вміють) потім пробити стелю, вийти вправо до першої кімнати, спуститися у люк, який відкрився до цього, результат – охоронець залишається зліва, а шлях до дверей вільний! На другому рівні меч дається автоматично. У той же час, можна безкровно минути вартових по ходу гри.
Література |
Принц Держплану — повість Віктора Пелевіна, написана за мотивами гри.
Див. також |
- Another World
- Blackthorne
- Flashback
Примітки |
↑ Sega8bit.comd:Track:Q55400738
↑ D'Silva, Roy. (4 квітня 2007). articles/history-of-video-games.html History of Video Games (англійською). Buzzle.com. Процитовано 2009 -04-15.
↑ vimeo.com/1854745 Відеозаписи на Vimeo
↑ Prince of Persia на Flash
↑ Prince of Persia (1996) — World of Spectrum
↑ Ремейк класичної версії Prince of Persia
↑ Mod's from Computer pirates studio
↑ Рекордне проходження на youtube. Com
Посилання |
Офіційний веб-сайт гри (англ.)
- Російське фан-співтовариство на liveinternet.ru
- Один з кадрів, використаних Мехнер для анімації Принца
- Оригінальна відеозапис Мехнер
|